سرخط خبرها

تئاتر مشهد را «خصوصی‌ها» پیش می‌برند

  • کد خبر: ۱۸۴۶۱۴
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
تئاتر مشهد را «خصوصی‌ها» پیش می‌برند
پیشکسوت تئاتر خراسان رضوی گفت: بیشتر فعالیتها در عرصه تئاتر توسط فعالان بخش «خصوصی» در مشهد انجام می گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا سهیلی اظهار کرد: در شرایط کنونی که تئاتر در دست فعالان بخش خصوصی است از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی انتظار می رود حمایت های بیشتری از هنرمندان نسبت به گذشته داشته باشد.

وی بیان کرد: هنرمندان تئاتر خراسان رضوی همواره قابلیتهای خود را نشان داده و ثابت کرده اند که در عرصه بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و غیره همیشه ممتاز بوده و خوش درخشیده اند.

این پیشکسوت عرصه تئاتر خراسان رضوی به تغییرات وضعیت تئاتر استان از زمان شیوع کرونا به بعد از آن اشاره و بیان کرد: مدتی است که بدلایلی بخشی از افراد حرفه ای در عرصه تئاتر استان کنار رفته و جوانان وارد عرصه شده اند و هم در زمینه تولید تئاتر و هم در عرصه سالن های خصوصی نمایش به فعالیت مشغول هستند.

وی با اشاره به جابجایی مکان انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی بیان کرد: انجمن از مکان فعلی در مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا(ع) در مشهد به طبقه زیرین آن و به محلی که اصلا در شأن هنر نمایش و هنرمندان این عرصه نیست، انتقال یافته که فضای مناسبی نیست و فعالان عرصه تئاتر در مجتمعی که متعلق به آنان است، نه جایی برای تمرین برایشان مانده و نه محلی برای برگزاری نشستهای خود دارند.

سهیلی از انجمن نمایش خراسان رضوی به عنوان انجمن تنها هنر زنده در مشهد و در بین انجمنهای هنری نام برد که لازم است مورد توجه بیشتر قرار بگیرد، مدتی است می خواهند انتخابات مربوط به اعضای هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان را برگزار کنند اما این موضوع به تعویق افتاده است.

وی به ماهیت شکل گیری مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: این مجتمع ویژه فعالان عرصه فرهنگ و هنر در مشهد شکل گرفت تا مختص فعالیت آنان باشد اما قبلاً نیمی از آن به بخش دولتی اختصاص یافت، اکنون با انتقال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مکان دیگر جایی برای هنرمندان باقی نمانده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->